Ekonomi

Spirit Airlines hisseleri iflas görüşmeleri ortasında dip seviyeye indi

Spirit Airlines (NYSE:SAVE) hisseleri bugün, şirketin iflas başvurusunu değerlendirdiğine dair haberler üzerine %37 düşerek rekor düşük seviyeye geriledi. Ultra düşük maliyetli havayolu şirketi, güçlü seyahat talebine rağmen kâr elde edememesi nedeniyle finansal zorluklar yaşıyor ve bu durum yaklaşan borç ödemelerini karşılama yeteneği konusunda şüphelere yol açıyor.

Şirketin 31 Aralık itibarıyla, cari vadeler hariç uzun vadeli borcu ve finansal kiralamaları yaklaşık 3,06 milyar $ seviyesindeydi. Spirit Airlines, gelecek yıl vadesi dolacak olan 1,1 milyar $’lık sadakat tahvillerini 21 Ekim’e kadar yeniden finanse etmek için kritik bir süreyle karşı karşıya.

Wall Street Journal’a göre Spirit, şu anda potansiyel bir iflas başvurusunun şartları hakkında tahvil sahipleriyle görüşmeler yapıyor, ancak böyle bir başvurunun, gerçekleşmesi halinde, hemen olması beklenmiyor.

Bu haber Reuters tarafından hemen doğrulanamadı ve Spirit Airlines, CEO Ted Christie’nin Ağustos ayındaki ikinci çeyrek kazanç görüşmesinde yaptığı, tahvil sahiplerinin danışmanlarıyla “verimli görüşmeler” yaptığını belirten ancak konuyla ilgili sorulara cevap vermeyi reddettiği açıklamalara atıfta bulundu. Christie, Haziran ayında hissedarlara şirketin iflas koruması düşünmediğini temin etmişti.

Raymond James’ten Savanthi Syth dahil analistler, Perşembe günü Spirit’in iflastan kaçınmak için alacaklılarıyla müzakere edebileceğini öngördü. Hisse senedinin bu yıl %85’ten fazla değer kaybederek öğleden sonra 1,67 $’dan işlem görmesine rağmen, tahvil sahipleriyle bir anlaşma yapılabileceğine dair hala bir miktar iyimserlik var.

Spirit Airlines’ın geleceği, JetBlue Airways (NASDAQ:JBLU) ile 3,8 milyar $’lık birleşme anlaşmasının çökmesinin ardından belirsizleşti. Havayolu şirketi son altı çeyreğin beşinde kâr elde edemedi ve üçüncü çeyrek için daha büyük bir zarar öngörüyor. Zorluklar arasında fiyata duyarlı müşteriler için yoğun rekabet, iç pazarda koltuk arzı fazlalığı ve RTX’in Pratt & Whitney dişli turbofan motorlarıyla ilgili maliyetli sorunlar yer alıyor ki bu da uçakların yerde kalmasına neden oldu.

Spirit, finansal durumunu iyileştirmek için maliyet kesintisi önlemleri uyguladı ve premium yolcuları çekmeye çalıştı. Bu çabalara ve Syth’in belirttiği gibi diğer havayollarının iç pazarda kapasite kesintileri nedeniyle bir miktar iyileşen kazanç görünümüne rağmen, Spirit hala maliyetlerini yeniden yapılandırmada önemli engellerle karşı karşıya.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu